حال و روز فعالیت های هسته ای ایران به روایت معاون رئیس جمهور

به گزارش سرزمین من، مهر نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: رهبر معظم انقلاب با تدابیری که دارند هرگز اجازه توقف صنعت هسته ای را نداده و نمی دهند.

حال و روز فعالیت های هسته ای ایران به روایت معاون رئیس جمهور

علی اکبر صالحی امروز در مراسم ارسال محموله 30 تنی کیک زرد به UCF اصفهان با تشریح عملکرد و دستاوردهای فناوری هسته ای ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز ما در بهترین وضعیت از نظر فعالیت های هسته ای هستیم.

وی اعلام کرد: در فناوری هسته ای به مرحله ای از پیشرفت رسیده ایم که در حوزه های مختلف از جمله اکتشاف، استخراج و تحقیق و توسعه می توانیم بگوییم خودمان به دانش بومی دست یافته ایم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر تحقیق و توسعه نبود این پیشرفت ها را شاهد نبودیم، اضافه نمود: ما در تحقیق و توسعه هیچ محدودیتی نداریم و صنعت هسته ای ایران صنعتی پویا و بانشاط است.

صالحی اعلام نمود: بعضی می گویند برجام به صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران آسیب زده است و این حرف ها در حالی به ناحق زده می گردد که رهبر معظم انقلاب با تدابیر خود اصلاً اجازه توقف صنعت صلح آمیز هسته ای را نداده و نمی دهند.

وی اعلام کرد: امروز که با شما مصاحبه می کنم اکتشافات 80 درصد کشور به سرانجام رسیده و این افتخاری بزرگ برای کشور است.

صالحی ادامه داد: ما در کنار کشف اورانیوم به عناصر معدنی دیگری نیز دست یافته ایم که از جمله آن، ذخایر آهن در استان یزد است و این دستاورد سازمان انرژی اتمی ایران برای سازمان های دیگر است که این اکتشاف ها و استخراج ها با قدرت و قوت تمام به پیش می رود.

وی همچنین به انتقال محموله 30 تنی کیک زرد از اردکان به اصفهان اشاره و اعلام نمود: کیک زرد ماده ای استراتژیک است که طی فرآیندهای شیمیایی خاص روی کان سنگ معادن اورانیوم ساغند فراوری و به عنوان ماده اولیه برای فراوری گاز UF6 و در نهایت فراوری مجتمع های سوخت در تاسیسات فرآوری و فراوری میله های سوخت نیروگاه های هسته ای استفاده می گردد و مجتمع فراوریی شهید رضایی نژاد اردکان کارخانه بزرگی است که در دو سال گذشته آزمایش ها و تست های تخصصی را انجام داده و همه معایب آن نیز برطرف شده است.

امروز با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران محموله 30 تنی کیک زرد از مجتع شهید رضایی نژاد اردکان به UCF اصفهان ارسال شد و در 20 فروردین ماه سال جاری همزمان با روز انرژی هسته ای نیز یک محموله دیگر به میزان 10 تن ارسال شده بود.

60231

منبع: خبرآنلاین

به "حال و روز فعالیت های هسته ای ایران به روایت معاون رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال و روز فعالیت های هسته ای ایران به روایت معاون رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید