با این فرمول می فهمید یارانه شما حذف می گردد یا نه ؟

به گزارش سرزمین من، گفته می گردد قرار است یارانه دهک های بالای درآمدی در آینده حذف گردد. دهک بندی برای یارانه فرمول تعیین دارد.

با این فرمول می فهمید یارانه شما حذف می گردد یا نه ؟

سرزمین من: همشهری آنلاین نوشت:اخیرا صحبت هایی در مورد حذف یارانه دهک های بالای جامعه مطرح است؛ اما این دهک ها چه افرادی هستند؟

برای آنالیز این مساله باید عایدی خود را در یک سال جمع کنید، اگر عایدی سالانه شما کمتر از 30 میلیون تومان باشد، شما در پایین ترین دهک عایدیی، یعنی دهک اول قرار دارید. بنابراین یارانه به این دهک قطعا تعلق خواهد گرفت. دهک اول، همان دهکی است که در 10درصد پایین جامعه از نظر عایدیی واقع شده است و نسبت به سایرین کمترین عایدی را کسب می نماید. اگر عایدی سالانه شما بین 30 میلیون تا 64 میلیون تومان باشد، شما در دهک دوم عایدیی قرار دارید. افرادی که عایدی بین 64 تا 92میلیون تومان در سال داشته باشند نیز در دهک سوم عایدیی قرار می گیرند. بعلاوه اگر عایدی سالانه بین شما بین 92 تا 116میلیون تومان باشد، شما در دهک چهارم عایدیی قرار می گیرید. افرادی که سالیانه بین 116 تا 141میلیون تومان عایدی داشته باشید نیز، دهک پنجمی محسوب می شوید.

اگر عایدی سالانه شما بین 141 تا 165 میلیون تومان باشد، شما در دهک ششم عایدیی قرار دارید. افرادی که عایدی بین 165 تا 192میلیون تومان داشته باشند نیز در دهک هفتم و افرادی که بین 192 تا 225میلیون تومان عایدی سالانه داشته باشند، در دهک هشتم قرار می گیرند. اگر عایدی سالانه شما بین 225 تا 280 میلیون تومان باشد نیز، شما در دهک نهم عایدیی قرار دارید. دهک دهمی ها نیز افرادی هستند که سالانه بالاتر از 280میلیون تومان عایدی داشته باشند.

اما ثروتمندترین قشر کدام است؟ اگر گروه های عایدیی را به جای 10 قسمت به 100قسمت تقسیم کنیم، بالاترین قشر یعنی صدک بالا، گروهی خواهد شد که عایدیی بیش از 429میلیون تومان در سال داشته باشد. یعنی اگر عایدی ماهانه شما بیش از 35میلیون تومان باشد، شما جز صدک بالای جامعه محسوب می شوید و 99درصد مردم عایدیی کمتر از شما دارند.

منبع: توریسم آنلاین

به "با این فرمول می فهمید یارانه شما حذف می گردد یا نه ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این فرمول می فهمید یارانه شما حذف می گردد یا نه ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید