انتخابات تونس با حکم رئیس جمهوری در تاریخ مقرر برگزار می گردد

به گزارش سرزمین من، رئیس جمهوری تونس پس از بحرانی که درباره وضعیت جسمانی او شکل گرفت، یا امضای حکمی از مردم این کشور برای شرکت در اتنخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در پاییز آینده دعوت نموده و به این ترتیب به نگرانی ها درباره بعضی احتمال ها و سناریوهای سیاسی برای این کشور سرانجام داد.

انتخابات تونس با حکم رئیس جمهوری در تاریخ مقرر برگزار می گردد

به گزارش سرزمین من، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، باجی قاید سبسی، رئیس جمهوری تونس در یک ویدئو کنفرانس همزمان با امضای فراخوان، خطاب به مردم تونس گفت: امروز تعهداتی درباره انتخابات وجود دارد، ما به کوشش هایمان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلسی و به طور کلی تحقق دموکراسی ادامه می دهیم، ما باید دستورات را صادر کنیم تا رای دهندگان به مسؤولیت خود عمل نمایند.

این اقدام نشان داد به درخواست بعضی طرف ها برای به تاخیر انداختن انتخابات پاسخ داده نشد و این درخواست ها با مخالفت گسترده گروه های سیاسی مختلف و در راس آنها احزابی که در دولت حضور دارند و بعضی احزاب مخالف روبرو شد.

مشکل جسمانی که اواخر ماه گذشته برای سبسی به وجود آمد، موجب نگرانی تونسی ها نسبت به بروز مشکلاتی برای برگزاری انتخابات در زمان مقرر و کل روند انتقالی شد.

هیئت عالی و مستقل انتخابات تونس گفت، بیش از هفت میلیون رای دهنده اسامی خود را برای شرکت در انتخابات مجلسی و ریاست جمهوری آینده ثبت کردند.

نبیل بفون، رئیس این هیئت در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: ما توانستیم در چالشی 1.5 میلیون رای دهنده جدید را ثبت نام کنیم اما چالش مهم تر برای ما نظارت بر کمپین های انتخاباتی است.

انتخابات مجلس تونس در تاریخ ششم اکتبر آینده و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 17 نوامبر برگزار خواهد شد.

هیئت انتخابات ماه رمضان گذشته کمپین تبلیغاتی را با هدف تشویق جوانان برای شرکت در انتخابات به راه انداخت، تعداد اسامی که آن موقع ثبت نام کردند، 5.7 میلیون رای دهنده از مجموع 8.9 میلیون واجد شرایط رای دهی بود.

نزدیک به 1.5 میلیون رای دهنده جدید نیز در طول این مدت ثبت نام کردند که گروه سنی 18 تا 35 سال بیشترین تعداد آنها را تشکیل می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتخابات تونس با حکم رئیس جمهوری در تاریخ مقرر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات تونس با حکم رئیس جمهوری در تاریخ مقرر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید