آمار عجیب درباره تمایل تهرانی ها به دریافت واکسن کرونا

به گزارش سرزمین من، خبرنگاران : پژوهشگران کمیته ساماندهی تحقیقات کوویدـ19 و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با انجام یک مطالعه میزان پذیرش واکسن کرونا را در استان تهران بررسی کردند.

آمار عجیب درباره تمایل تهرانی ها به دریافت واکسن کرونا

به گزارش سرزمین من به نقل از ایسنا، اجرای موفقیت آمیز برنامه واکسیناسیون علیه کروناویروس، تنها منحصر به کارایی و اثربخشی واکسن نیست و علاوه بر وجود یک سیستم بهداشتی منسجم و قوی، نیاز مبرمی به اعتماد عمومی و پذیرش جامعه هدف نسبت به واکسن دارد.

بر همین اساس پژوهشگران کمیته ساماندهی تحقیقات کوویدـ19 و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با انجام یک مطالعه میزان پذیرش واکسن کرونا را در استان تهران بررسی کردند.

این مطالعه در دو بخش کمّی و کیفی انجام شد. برای انجام بخش کمی این مطالعه 1200 نفر از افراد بزرگسال 18 ساله و بالاتر ساکن منطقه ها 22گانه شهرداری شهر تهران مورد بررسی قرار گرفتند.

برای انجام بخش کیفی هم 100 نفر از سالمندان، ارائه دهندگان خدمات سلامتی، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و جمعیت عمومی به صورت هدفمند انتخاب شدند و با روش مصاحبه نیمه ساختارمند ارزیابی شدند.

بررسی استاندارد جهانی نمره کووید که بیانگر نگرش مردم به عملکرد و مدیریت دولت در حوزه اپیدمی است، نشان داد نمره ایران در این خصوص 49.23 است که به طور معناداری پایین تر از میانگین کل 20 کشور (52.95) است و این موضوع نشان دهنده عملکرد میانه ایران در این زمینه است.

طبق آنچه در قالب گزاره برگ معاونت تحقیقات و فناوری منتشر شده، در این مطالعه مشخص شد که سالمندان، افراد متاهل و افراد دارای تبعیت دارویی پایین بیشتر تمایل به دریافت واکسن را دارند.

منبع: اقتصادنیوز

به "آمار عجیب درباره تمایل تهرانی ها به دریافت واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار عجیب درباره تمایل تهرانی ها به دریافت واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید