آلماگل، بهشت طبیعت گردان در گنبدکاووس

به گزارش سرزمین من، تالاب آلماگل یکی از مجذوب کننده ترین تالاب های شهرستان گنبد کاووس است که در بخش داشلی برون قرار گرفته است.

آلماگل، بهشت طبیعت گردان در گنبدکاووس

گلستان که می روید نفستان تازه می گردد و چشمتان به جمال طبیعتی بکر، روشن. تالاب آلماگل یکی از زیبایی های وصف ناپذیر شهرستان گنبدکاووس در گلستان است که آبی مرواریدی اما شور دارد. این تالاب به عنوان یکی از جاهای تماشای گنبدکاووس بستری امن و دوست داشتنی را برای گیاهان و جانوران زیادی فراهم نموده به طوری که خیلی از پرنده ها آن را برای کوچ انتخاب می نمایند. با مجله توریستی دلتا همراه باشید.

جاهای تفریحی و تماشای نزدیک به تالاب آلماگل

آلماگل به عنوان یکی از جاهای تماشای گنبدکاووس که در دل طبیعت زیبای گرگان قرار گرفته باید هم جاهای تفریحی و تماشای زیادی داشته باشد. تالاب آلاگل و آلماگل، گل سرسبد تالاب های گلستان هستند و این موضوع را فقط وقتی متوجه می شوید که با پاهای برهنه قدم روی خاک باران خورده این منطقه می گذارید.

گنبد کاووس

گنبد کاووس که به آن گنبد قابوس هم می گویند بزرگ ترین شهرستان استان گلستان است. این شهر به علت وجود بلندترین برج آجری جهان معروفیت پیدا نموده که در قرن یازدهم میلادی ساخته شده. از طرفی شهرستان گنبدکاووس به عنوان اولین شهر ایران با معماری شطرنجی هم شناخته می گردد. در زمان های قدیم و در محل فعلی شهر گنبد کاووس، شهری به نام هیرکان بود که بعدها جرجان شد.

اینچه برون

اینچه برون یکی از شهرهای مرزی شهرستان گنبدکاووس استان گلستان است. مرکز این شهر، بخش داشلی برون بوده و به عنوان شهری زیبا با آب وهوایی فوق العاده خوب شناخته می گردد. این شهر در یک منطقه شوره زار قرار گرفته و زمین های اطراف آن هم از سیلاب های فصلی رودخانه مرزی اترک تاثیر می گیرند. به همین علت هم به شهر اینچه برون، شهری بر باریکه تپه می گویند.

تالاب آلاگل

یکی از تالاب های زیبای نزدیک به تالاب آلماگل یک تالاب دیگر به نام آلاگل است. این تالاب در شرق جاده آق قلا به اینچه برون و در فاصله 60 کیلومتری از شمال گنبدکاووس قرار گرفته است.

برترین زمان بازدید از تالاب آلماگل

تالاب به خاطر آب وهوای خوبش و همین طور خنکای نسیمی که از روی آب می وزد در فصل بهار و تابستان پُر از توریست می گردد. اگر عاشق و شیفته آب وهوا و رنگ های پاییزی درختان هستید، پس پاییز زیبا را برای سفر به تالاب آلماگل انتخاب کنید. البته بگویم که این تالاب پاییزهای سرد و زمستانی سردتر دارد. پس با خودتان لباس گرم ببرید.

تالاب آلماگل، گلی زیبا در مرز ایران و ترکمنستان

اگر عاشق کشف جاهای نو هستید، پس تالاب آلماگل می تواند انتخاب خوبی برای یک سفر زمستانی کوتاه باشد. خصوصا حالا که شهرهای بزرگی مثل تهران و کرج و قزوین با وارونگی دما دست و پنجه نرم می نمایند. برای خلاصی از این هوای آلوده و نفس گیر، آخر هفته را به جاهای تماشای گنبدکاووس مثل تالاب آلاگل و آلماگل و آجی گل بروید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از توریستی 10 جاذبه تماشای هرمز که قبل از مرگ باید ببینید را مطالعه کنید.

منبع: علی بابا

منبع: پیام دلتا

به "آلماگل، بهشت طبیعت گردان در گنبدکاووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلماگل، بهشت طبیعت گردان در گنبدکاووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید