آزمایش سریع کووید-19 با استفاده از کریسپر تایید شد

به گزارش سرزمین من، سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) برای اولین بار به تکنیک ویرایش ژن موسوم به کریسپر برای آزمایش تشخیص سریع کروناویروس جدید مجوز داد.

آزمایش سریع کووید-19 با استفاده از کریسپر تایید شد

به گزارش سرزمین من و به نقل از انگجت، شرکت شرلوک بیوساینسز یک مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) برای آزمایش سریع کووید-19 که از فناوری ویرایش ژن موسوم به کریسپر(CRISPR) استفاده می نماید، دریافت نموده است.

این نخستین مجوز استفاده از ابزار ویرایش ژن است که توسط FDA صادر می گردد؛ یک فناوری که هم پتانسیل زیادی دارد و هم مسائل و نگرانی های اخلاقی فراوانی پیرامون آن وجود دارد.

آزمایش تشخیص ویروس SARS-CoV-2 با استفاده از فناوری کریسپر که توسط شرکت شرلوک توسعه یافته است، از یک مولکول کریسپر برای تشخیص امضای ژنتیکی این ویروس استفاده می نماید. اگر ویروس را پیدا کند، آنزیم کریسپر فعال می گردد و یک سیگنال قابل ردیابی منتشر می نماید.

این کیت تشخیصی که از نمونه بینی یا نمونه BAL استفاده می نماید، برای استفاده در آزمایشگاه های مجاز برای انجام تست های دارای پیچیدگی بالا طراحی شده است. در حالی که این آزمایش یک آزمایش سریع محسوب می گردد، شرکت سازنده نگفته است که پردازش و حصول نتایج چقدر طول می کشد.

دیوید والت بنیانگذار شرکت شرلوک بیوساینسز گفت: آزمایش ما شناسایی سریع یک تغییر در DNA یا توالی RNA را در یک مولکول واحد انجام می دهد. این دقت، همراه با قابلیت استفاده از آن برای انجام روی بیش از 100 هدف یا به عنوان یک سیستم مراقبت ساده، باعث می گردد که این یک عضو مهم به مجموعه روش های تشخیص سریع باشد که قبلاً برای تشخیص کووید-19 مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت که در حال کار برای فراوری انبوه سریع این کیت است و برنامه های خود را برای توزیع و در دسترس بودن این کیت طی هفته های آینده به اشتراک خواهد گذاشت.

این شرکت همچنین برای تشخیص کووید-19 روی آزمایش دستی دیگری مشابه با آزمایش بارداری خانگی کار می نماید.

آزمایش کریسپر شرلوک یکی دیگر از مجوزهای استفاده اضطراری برای مقابله با بیماری همه گیر کووید-19 است که این روزها توسط FDA صادر می گردد. این سازمان تا به امروز به طراحی ونتیلاتور ناسا و یک افزونه چاپ سه بعدی شده که دستگاه آپنه خواب(وقفه تنفسی در خواب) را به ونتیلاتور تبدیل می نماید، مجوز استفاده اضطراری داده است و به احتمال زیاد در هفته های آینده شاهد مجوزهای بیشتری از این دست خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آزمایش سریع کووید-19 با استفاده از کریسپر تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش سریع کووید-19 با استفاده از کریسپر تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید